Placa mucoidă – cum ne “detoxifiem” de ceva ce nu există cu ajutorul curăţitorilor intestinali!

You may also like...

80 Responses

  1. Alex says:

    Doamna doctor, oare placa mucoida poate fi eliminata si cu bixtonim? La mine bixtonimul isi face cu succes treaba in raport cu placa mucoida nazala!

  2. Ondine says:

    Alex, ghidurile internationale ne sfatuiesc sa facem clisme cu Olynth, studiile dublu-orb au demonstrat o eficienţă superioară Bixtonimului. Placa mucoidă din colon este într-adevăr similară plăcii mucoide din nas. În cazuri rare, se poate ajunge la Sindromul de placă mucoidă sistemică (SPMS), o afecţiune cu potenţial evolutiv sever şi care impune sancţiune chirurgicală! (acest schimb de replici este, desigur, o glumă, nu ne luaţi în serios)

  3. roxana says:

    Sa stii ca ajuti mult eu am cautat la un moment dat informatii despre placa asta mucoida si n-am gasit nimic care sa ma convinga nici ca e nici ca nu-i.

    Cand aveti timp poate traduceti si ceva din articolele astea: http://rawfoodsos.com/the-china-study/
    Se gasesc si-aici lucruri interesante.

  4. Era un articol mai bun daca indicai exact citatele pe care le-ai verificat.

  5. Ondine says:

    Mulţumesc pentru aprecieri! Citatele din Anderson? Sincer, nu-mi merită timpul, va trebui să fiu crezută pe cuvânt. Am pus câteva exemple mai jos. Textul de care vorbeam eu e cel de aici, şi nu descrie practic in niciun fel mecanismele fizio-patologice implicate in formarea “placii mucoide” despre care autorul susţine că există. Exemple de prostii spuse:
    – “The medical definition of mucoviscidosis describes an advanced condition that, in my opinion, adequately supports my explanations of mucoid plaque” – ceea ce demonstrează că nu ştie ce e aia mucoviscidoza aka fibroza chistică, o boală serioasă şi nasoală care nu are legătură cu placa mucoidă din capul lui. Chiar dacă în FC e implicată şi modificarea caracteristicilor secreţiei de mucus, ea nu demonstrează decât că placa mucoidă, dacă ar exista, ar avea efecte foarte urâte asupra sănătăţii noastre.

    – Citat: Guyton explains that: “Even the slightest irritation of the mucosa directly stimulates the mucous cells to secrete copious quantities of this thick, viscid mucus. This in turn forms a gastric barrier that prevents the digestion of the gastric wall and also greatly reduces the absorption of substances by the gastric mucosa.” Ce scrie de fapt in Guyton: “The entire surface of the stomach mucosa between glands has a continuous layer of a special type of mucous cells called simply “surface mucous cells.” They secrete large quantities of a very viscid mucus that coats the stomach mucosa with a gel layer of mucus often more than 1 millimeter thick, thus providing a major shell of protection for the stomach wall as well as contributing to lubrication of food transport.
    Another characteristic of this mucus is that it is alkaline.Therefore, the normal underlying stomach wall is not directly exposed to the highly acidic, proteolytic stomach secretion. Even the slightest contact with food or any irritation of the mucosa directly stimulates the surface mucous cells to secrete additional quantities of this thick, alkaline, viscid mucus.”
    În plus Guyton nu putea să scrie că mucusul din stomac împiedică absorbţia, deoarece tot acolo se explică cum din stomac oricum nu se absoarbe mai nimic pentru că nu are structură specializată (nu pentru că ar avea 1 mm de mucus care il acopera – se consideră că numai nişte substanţe f liposolubile gen alcool sau aspirină pot fi absorbite la niv. stomacului). Sa nu uitam ca mucusul e peste tot in tractul digestiv, ar trebui sa impiedice absorbtia peste tot, ceea ce in mod evident nu se intampla.

    Between pages 557 and 561 of Inflammatory Bowel Disease, there are several endoscopy plates showing the inside of the colon. Note that there are no blood vessels visible and the haustra saccules are barely visible and sometimes not visible at all. This indicates exceptionally thick mucoid plaque. Plate 26.7 and 26.15 indicates the blood vessels and haustra. The other remaining pictures reveal various forms of mucoid plaque.36 Ei bine, când discutăm de boli inflamatorii intestinale (Crohn, rectocolita ulcerohemoragică), nicio colonoscopie nu a aratat vreodată vreo placă mucoidă şi, chiar dacă nu am acces la cartea aia, garantez că ceea ce descrie Anderson drept placă mucoidă este aspectul patologic al intestinului afectat de acele boli (ulceraţii, atrofie viloasă, ţesut de granulaţie etc.), ca în poza asta – e o inflamaţie nasoală cu modificări histologice specifice.

    Informaţiile aberante şi neadevărate sunt şi uşor de redactat, şi uşor de înghiţit de către minţile mai sensibile. Din păcate, demontarea lor necesită muuult timp şi multe cuvinte, şi în ochii unora apare chiar ca un proces răutăcios, eu fiind cea rea care vrea să contrazică pe toată lumea. :)) Articolul avea deja 3500 de cuvinte, să mai stau să contraargumentez şi tâmpeniile spuse de Anderson…

  6. roxana says:

    Comentariul meu l-ai primit?

  7. Ondine says:

    Roxana, sa ne fie cu iertare, intrase in spam comentariul (din cauza linkului, desi cu 1 sg link ar fi trebuit sa fie ok teoretic).

    Ma bucur ca te ajuta informatiile mele, dar oricum faptul ca nu exista niciun medic/tratat medical (cu exceptia “medicilor” naturopati, chiropracticieni etc.) care sa sustina existenta placii mucoide… iti dai seama cat de reala putea fi.

    Da, stii ca iti zisesem si eu sa te uiti pe analizele tipei de pe rawfoodsos.com, e foarte foarte pertinenta, dar un astfel de articol necesesita nitica munca (nu ca am fi lenesi :P), ai vazut cat de lungi sunt explicatiile si cat de complexa e inselatoria. Poate se indura jumatatea de medicologia.info cu expertiza pe limbi straine, dl dr. Vasile, sa ne traduca cate ceva, e o idee foarte buna. :)

    Pupaaam dulce! Mai da-ne cate un semn ca ne citesti.

  8. Dragos B says:

    http://skeptoid.com/episodes/4083
    http://skeptoid.com/audio/skeptoid-4083.mp3

    The Detoxification Myth
    Everyone wants to “detoxify” their bodies. Is this for real?
    Filed under Alternative Medicine, Consumer Ripoffs, Health

  9. eliana says:

    Mie mi se pare mai mult decât suficient un singur argument: placa mucoidă NU A FOST DESCOPERITĂ ÎN CADRUL NICI UNUI EXAMEN MEDICAL. Că vorbim de autopsii, colonoscopii sau intervenţii chirurgicale de urgenţă, deja nu mai are importanţă.
    Era necesar un astfel de articol. Felicitări! Sunt prea mulţi cei care merg pe principiul “crede şi nu cerceta”…

  10. Ondine says:

    Dragos, tare articolul, uitasem de el. Vreau sa fac un post special despre “detoxifiere”. Pe de-o parte, e limpede ca suntem expusi la substante care s-au dovedit a fi implicate in procese patologice (pesticide, acrilamida rezultată din prăjirea carbohidratilor, hidrocarburile aromatice policiclice – din mediu sau din carnea gatita pe gratar sau din tigari etc. etc.). Dar la fel de clar e ca cea mai buna profilaxie a posibilelor boli asociate se face evitand pe cat posibil acesti contaminanti cu potential toxic/carcinogen, fara insa a transforma atitudinea asta intr-o obsesie, pentru ca nu ne putem ascunde de lista de sute de agenti implicati in carcinogenza cu care intram in contact, de ex.

    O alta problema e ce fac “detoxifiantele”. Din pacate, niciun produs nu zice: uite, va contaminati in fiecare zi cu toxina X, care e inevitabila, iar noi am demonstrat in studiul y publicat in NEJM ca produsul nostru de detox poate reduce contaminarea sau efectele ei; de asemenea, beneficiile produsului ii depasesc cu mult riscurile. Nimeni nu face asta, toti vorbesc de toxine la modul generic si nu explica in niciun fel mecanismelede actiune. Multe dintre produse sunt de tipul kinoki pads ( :)) ) care de fapt iti iau jegul de pe talpi si banii din buzunar, nu te scapa de toxine. Eu nu sunt gica-contra. Daca va exista un produs care sa se dovedeasca util si fara riscuri in a elimina din organismul nostru niste contaminanti toxici pe care nu ii putem evita, foarte bine. Pana atunci, mancatul de argila dupa cum recomanda dl Mencinicopschi fara mi se se spuna de ce anume ma detoxifica (cu dovezi de metabolism, concentratie plasmatica etc) sau curele de Master Cleanse cu lamaie si apa cu sare care scot toxine nenumite din minte prin mecanisme bizare fara suport stiintific raman niste actiuni absurde. Cele mai multe dintre produsele de detox sunt pura jecmaneala si atat. Ca sa nu mai vorbim de clismele repetate sau hidroterapia colonului care pot de-a dreptul periculoase, sau chiar mortale, o sa fac un articol dedicat.

  11. Ondine says:

    Eliana, pai cine mai are incredere in doctori? Nu e clar ca scopul nostru e sa ne moara cat mai multi pacienti (eventual chiar de placa mucoida)? De aceea, ca sa nu existe suspiciunea ca tainuim ceva, m-am decis sa scriu si despre fiziologia colonului un pic ca sa fie clar pentru toata lumea de ce placa mucoida NU se poate forma. Ma bucur ca ti-a placut articolul!

  12. Alina says:

    Ondine, daca te tenteaza si ai timp un post si despre renumite cure de detoxifiere de dupa iarna. Tot aud in stanga si dreapta diversi si diverse care fac cure cu fructe sau altele pentru detoxifiere.

  13. Ondine says:

    Alina, termenul asta de detoxifiere, asa cum ii spuneam si lui Dragos mai sus, e unul foarte vag si nu cred ca ar trebui sa ne ghidam optiunile alimentare dupa el. Fie ca s-au facut excese (cu o dieta bogata in preparatele de sarbatoare) sau nu in timpul iernii, organismului nostru i-ar prinde cu siguranta bine aportul crescut de legume si fructe care incep primavara sa se coaca. Daca adaugam in dieta noastra si leguminoase,cereale integrale, nuci, seminte e perfect! Cea mai buna metoda de “detox” e incercarea de a reduce ponderea alimentelor ultraprocesate din dieta noastra (faina alba, dulciurile rafinate, sucuri de tip cola :P etc.).

    Eu una nu cred in curele foarte restrictive, temporare. Alimentele de origine vegetala sunt foarte importate pentru mentinerea sanatatii. Mai ales proportia lor in dieta noastra zilnica. Dar nu cred ca e nevoie de o “detoxifiere” suplimentara, ci pur si simplu de reluarea sau instituirea unui regim de viata mai echilibrat care sa fie o decizie pe termen lung nu doar o cura de primavara.

    Daca suntem preocupati si sa dam jos cateva kg acumulate iarna, notiunile anterioare se pastreaza, dar vom incerca de asemenea sa reducem numarul total de calorii ingerate pastrand proportiile alimentare recomandate si in afara dietei (eu n-as recomanda nici diete bazate pe consum exclusiv de fructe, nici dieta dukan hiperproteica si nicio alta nascocire, ci doar o dieta hipocalorica care respecta proportiile piramidei alimentelor).
    Uite cateva resurse utile legate de cum putem manca mai sanatos (sa te uiti si pe linkurile aflate la sugestii pe acolo, cei de la Mayo Clinic spun lucruri de bun-simt, au informatii f echilibrate)
    – food pyramid si conceptul recent de my plate: http://www.mayoclinic.com/health/medical/FS00005
    – cum transformam cateva alegeri hipercalorice si nesanatoase in alegeri bune: http://www.mayoclinic.com/health/healthy-meals/MY01655 si http://www.mayoclinic.com/health/low-calorie-foods/MY01153

    Sper ca sunt cat de cat utile informatiile. Vreau sa fac si articole legate de nutritie sanatoasa, dieta etc. Despre cate n-as scrie… :) (Se pare ca numai in comentarii am spor :D)

  14. voroncas says:

    ce fel de chipsuri ajuta la slabit? :) imi plac foarte mult si nu stiu ce sa fac… ms :*

  15. ggl says:

    Eu ştiam că e suficient să mănânc fibre. Adică morcovi sau fulgi de cereale, etc.

  16. OMG, sunteti ceva de speriat.
    Am doua articole despre [produs] si amandoua sunt kilometrice, but this takes the cake.
    Oricum e grozav si il recomand deja comentatorilor mei cu placa mucoida in ei.

  17. Ioana Spirescu says:

    In primul rand as fi dorit sa vad articolul semnat ca sa am placerea sa vorbesc cu o persoana reala. Daca ni se cere numele si adresa de mail mi-ar placea sa ma bucur de reciprocitate.
    Sunt de acord ca se spun multe tampenii peste tot in ziua de azi. Cred insa ca tampeniile care se spun despre produse de acest tip sunt mai putin mincinoase , agrsive si periculoase decat medicamentele de sinteza care sunt total straine de organism si au atatea reacii adverse.
    De mii de ani se practica curaterea colonului in medicinele traditionale si asta n-a omorat pe nimeni. In schimb medicamentele pot scadea imunitatea, pot agresa-si sgreseaza grav ficatul, o spun din experienta proprie. Deci responsabilitatea trebuie sa existe de ambele parti:atat la naturisti cat si la medicina clasica.
    De mii de ani omul si tot ce traieste pe planeta asta, poate si pe altele, se alimenteaza pentru a trai. Fizic vorbind suntem o biomasina purtatoare de spirit. Atata vreme cat medicina va privi omul ca pe o entitate rupta de univers nu se va vindeca , in mod real, nicio boala. _A se citi Carmide-Platon, despre medicina dacilor si tratarea sufletului inainte de a trata corpul. Boala este un efect al unui dezechilibru pe mai multe planuri. Somatizeaza tarziu si nu trebuie sa atepti sa se intample asta. iei masuri de curatare a masinii, de spalare a “filtrelor” etc. E firesc sa fii mai putin bolnav cand pastrezi o igiena corespunzatoare. Dece ar trebui sa ne spalam doar in exterior? Se stie ca imunitatea depinde de un colon sanatos iar fibra este extrem de importanta, mai ales pentru continutul in calciu. Avem un intestin de ierbivor. Din pacate tot ce mancam e decorticat, procesat, etc.
    Sunt adepta unui stil de viata sanatos si am inceput sa ma informez dupa ce am fost diagnosticata gresit de mai multe ori. E firesc sa te intereseze cum functionezi si nimanui nu-i pasa mai mult de tine decat iti pasa tie insuti.
    Mi se pare o mare porcarie disputa asta intre medici si medicina asa nuti-alternativa. De fapt este vorba de complementaritate. Nu poti merge doar pe una din variante, trebuie combinate, e de bun simt.
    E firesc mai curand sa stimulezi imunitatea decat sa te indopi cu antibiotice care distrugand plamanii celulelor (care fac parte din familia bacteriilor), distrug rezistenta organismului, ca de asta li se spune ANTI-BIOS, AADICA IMPOTRIVA VIETII. Va spun cu toata durerea ca fratele meu a murit omorat de medici, infectat in spital, tratat cu antibiotice in cantitarti imense, fara sa se fi gandit cineva sa-i stimuleze imunitatea. am vorbit la pereti. Medicina clasica SE BATE CU ORGANISMUL, nu-i sustine functiomarea fireasca, propria fiziologie. Organismul are functii clare de autoreglare si regenerare, se vindeca singur, dar in ritmul lui si cu mijloace specifice. daca e curatat de toxine si ise stimuleaza imunitatea este mult mai functional, ca orice masina curatata. e de bun simt.
    Peste tot in lumea civilizata specialistii diferitelor discipline se aduna si hotarasc in comun ce e mai bine pentru organism iar nutritia, are un rol esential. Mii de ani amul a folosit remedii naturale. (vii, ca biosul din care face parte) De 100 de ani foloseste medicamente de sinteza (moarte, obtinute in laborator din elemente straine de structura lui) si suntem mai bolnavi decat oricand si slabiti biologic. Cum sa repari viul cu ceva mort? Dece invatam doua feluri de cjhimie: organica si anorganica? Cum le faci sa functioneze impreuna? Organismul nici macar nu e capabil sa elimine anumite substante, le stocheaza pana moare intoxicat. Devine un depozit de substante straine. orice element de sinteza chimica introdus in organism e un corp strain.
    Evident ca intr-o situatie de criza nu ai de ales. Dar de la asta si pana la a manca medicamente cu pumnul o viata intreaga, pana faci hepatrita/ciroza sau blocaj renal e distanta mare.
    Dece la noi mediciinu sunt capabili sa se adune si sa trateze omul spre binele lui, nu al companiile de medicamente? Se stie ca sunt puternice si platesc la nivel de guverne ca sa stabileasca protocoale obligatorii care le umfla buzunarele. chimia fina este a doua sursa de venit dupa industeria de armament, stiati? Dece medici nu protesteaza cu aceasi”sfanta indignare” si impotriva acestui tip de agresiune, ci doar impotriva medicinei naturiste?
    Cunosc medici extraordinari care au fost ostracizati de colegi pentru ca au sustinut logica fireasca a lucrurilor. Vreti sa cunoasteti “un cosmonaut al gandirii medicale” tastati Mario Michelangelo Stromillo are un site pe net sio clinica in Timisoara. Este un geniu inmedicina, calomniat si haituit ani de zile de companiile de medicamente pt ca a luat atitudine fata de pseudo-stiinta pe care o promoveaza ca sa faca bani pe seama noastra. Dece pesroana care a scris articolul nu vorbeste despre agresivitatea vaccinurilor si despre copiii care fac boli neurologice in urma vaccinarii, etc?
    ORICUM, PRODUSELE NATURALE, NU SUNT LA FEL DE AGRESIVE CA MEDICAMENTELE, CHIAR DACA EXISTA SI ACOLO TENDINTA DE A SE EXAGERA. NU ELE VINDECA ELE DOAR HRANESC. ORGANISMUL SE VINDECA SINGUR, CA ATUNCI CAND SE VINDECA O RANA, LENT DAT SIGUR.
    Sa-mi fie cu iertare daca supar pe cineva, nu asta a fost intentia dar m-am saturat de specialisi care apara doar medicina clasica, aceea care nu vindeca nimic ci gestioneaza boala pana reuseste corpul sa se vindece singur. Am tot respectul pentru medici care folosesc solutii alternative si complementare dar mi se pare ca majoritatea nu fac decat sa-si apere interesele de casta, dovada ca nu se dau in gat nici cand omoara oameni.
    Indiferent daca ;e place sau nu, lumea se trezeste si evolueaza iar adevarul nu mai poate fi ascuns. SE FAC BANI GREI PE SEAMA NOASTRA, A LIPSEI DE INFORMATIE, A IGNORANTEI.
    Nu e nevoie sa fii medic ca sa intelegi cum functionezi. Si este inuman ca u medic sa ignore cu buna stiinta descoperiri care nu mai sunt de multa vreme “de ultima ora”, cum ar fi faptul ca la cancer este contraindicat sa mananci proteina animala car ecreste aciditatea sangelui, si asa acid in cancer.
    Daca functionam cu pH neutru, usr alcalin, ca ierbivorele, dece mancam ca niste carnivori ? Primul pas spre boala este schimbarea pH-ului care schimba functionarea intregului organism. Se poate vorbi ore intregi pe tema asta.
    Nu sunt medic, sunt profesoara dar asta nu cred ca are importanta. Sunt un om care gandeste si pune cap la cap niste informatii.
    daca doriti sa ma injurati sunteti liberi s-o faceti dar as vrea sa vad care va sunt argumentele.
    Ioana Spirescu

  18. Bozgoru says:

    Doamna Ioana,
    tot respectul pentru argumentatia dumnavoastra insa as avea de facut doua comentarii:
    -Incercati dumneavoastra sa tratati naturist cu orice credeti ca este potrivit o boala infectioasa de genul TBC sau sifilis si mai vorbim dupa aia. Consider ca au fost salvate mai multe vieti de penicilina decit de galbenele sau musetel, ca sa nu mai vorbim de faptul ca ceaiul de musetel constituie un mediu perfect de proliferare a bacteriilor atunci cind scade temperatura sub cea de fierbere.
    -Sustineti ca suntem ierbivori. Poate ca am fost, undeva in evolutie, si ierbivori, insa mincatul de hrana hiperproteica, gen carne, ne-a facut ceea ce sintem astazi, fiinte ginditoare inzestrate cu spirit si nu niste rumegatoare cu burta mare care si-ar fi petrecut 12 ore pe zi mergind din pom in pom sau din pasune in pasune (exagerez, de dragul efectului vizual) in cautare de materie vegetala cu care sa alimentam “masina”
    Sper sa nu va suparati pe exprimare…

  19. Ondine says:

    @Voroncas: daca sunteti la dieta si va plac chipsurile va recomand chipsurile raw-vegane pe baza de gulie, sunt convinsa ca sunt la fel de gustoase :)))

    @Ioana Spirescu:
    1. Identitatea mea, cu nume si prenume, nu e relevanta. Informatiile pe care le prezint aici se regasesc in ghidurile, articolele si tratatele de medicina pe care le studiez. Avantajul de a fi studenta la fac. de medicina e ca am o perspectiva ceva mai informata si mai larga asupra fenomenelor despre care scriu. Sunteti libera, ca oriunde pe marele Internet, sa va alegeti un pseudonim si sa ne dati o adresa de mail falsa, pe mine nu ma intereseaza identitatea de buletin a interlocutorilor mei, ci argumentele lor.

    2. Nu pot acoperi cu un comentariu toata disputa medicina vs. pseudomedicina. De altfel, nici scopul acestui articol nu a fost acesta, va rog sa va rezumati la subiectul “placa mucoida” si, daca sunteti convinsa ca exista, sa imi oferiti argumentele stiintifice necesare. De asemenea, nu vad unde am promovat abuzul de medicamente in general, sau de antibiotice in special.

    3. Speranta de viata a beneficiat de cea mai mare crestere din istorie in ultima suta de ani, odata cu dezvoltarea stiintei medicale “conventionale”. Iata cum a evoluat in ultimii 50 de ani in America. http://krusekronicle.typepad.com/kruse_kronicle/images/2008/01/30/life_expect.gif

    4. Mai relevanta decat aceasta rata de supravietuire este piramida varstelor – adica cum se stratifica nr de persoane aflate in viata in tara respectiva pe grupe de varsta. Uitati cum arata o comparatie intre o tara in care se aplica medicina conventionala si una in care asistenta medicala e precara si se rezuma probabil la leacuri babesti. http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/42799000/gif/_42799321_nig_pop_age_gra416.gif

    5. Ca sa eliminam o buna parte din factorii socio-economici din discutie, va inviti sa observati evolutia piramidei varstelor in ultima suta de ani din Elvetia: http://official-swiss-national-languages.all-about-switzerland.info/pic/swiss-demography-age-pyramid.gif

    6. Despre curatarea colonului o sa fac un articol separat. Ca placa mucoida nu exista am demonstrat deja. Banuiesc ca dvs. sprijiniti si clismele repetate sau hidroterapia colonului, am observat ca toate site-urile naturopate lauda aceste proceduri foarte recomandate de medicina alternativa. Nu numai ca nu exista studii care sa le demonstreze beneficiile, exista numeroase cazuri documentate in care consecintele au dus chiar la moarte (insuficienta renala, perforatii intestinale etc.). Cititi si aici http://whatstheharm.net/coloncleansing.html

    6. Daca dvs. chiar sunteti convinsa de faptul ca noi suntem facuti sa fim ierbivori ca vaca http://www.geochembio.com/IMG/cow-digestive-system.png eu nu am ce sa mai zic. Exista diferente esentiale intre sistemul digestiv al ierbivorelor si cel al oamenilor. In plus, asa cum zicea si Bozgoru mai sus, ele isi petrec cam toata ziua mancand. Sigur ca oamenii pot adopta cu succes si o dieta vegetariana, dar asta nu e argument pentru a ne declara specia ierbivora.

  20. Ondine says:

    @Insula indoielii: :D Ieeei, multumim pentru aprecieri! Mda, din pacate mi-e greu sa sintetizez ca vreau sa fiu cat mai cuprinzatoare. Si articolele tale sunt faine.
    Ne vedem la urmatoarea intalnire super-secreta a masonilor BigPharma, da?

  21. @Ondine, cu siguranta, eu sunt la masa din spate pe randul 23. Nu stiu daca citesti Science Based Medicine, articolul mi-a aminit de David Gorsky care si el e kilometric si exhaustiv in fiecare postare. Which is very, very good actually.

    Pe de alta parte cred ca trebuie facut ceva legat de bulshiturile pe care le sustine Gh. Mencinicopschi in general.
    De cate ori isi da cu parerea despre un produs e evident ca acel produs va face niste afirmatii bombastice.
    Ma bazez pe viralitatea artistica a lui Vasile pentru un misto subtil.

  22. Vasile says:

    Aş vrea să pot face mişto ‘subtil’ de Menci, tare aş vrea. :)

  23. conquita says:

    ai vrea tu … dar trebuie sa mai cresti ! Mai aveti mult [produs] de mancat voi astia mici pana sa ajungeti sa contati.
    Lumea consuma in continuare [produs] si se simpte bine in timp ce voi sa intreceti in frustrara de a nu fi fost capabili sa feceti nimic util in viata .

  24. Vasile says:

    Eu unul simpt că noi fecem aici ceva foarte util. Cred că dumneata eşti cu frustrara.

    Note to self: de făcut studiu privind efectul tărîţelor de psyllium asupra ortografiei.

  25. roxana says:

    Vasile, cand ai timp sa traduci cu stil si articolele alea despre Studiul China despre care am zis mai sus. In romaneste n-am gasit nimic asemanator si sunt sigura ca sunt o gramada care ar fi interesati de mai mult. Thx

  26. Ondine says:

    Asa, Roxana, bate-l la cap ca si el ma exploateaza pe mine. :( Stii care e partea amuzanta si care ma frustreaza uneori pe mine? Mi-e teama ca cei care nu cred toate monstruozitatile pseudostiintifice nu sunt interesati de inca o demonstratie redundanta a mea, iar cei care inghit foarte repede toate informatiile gresite promovate de naturopati nu ar accepta argumentele mele nici daca i-as teleporta intr-o celula umana si ar vedea cu ochii lor cum merge treaba. :))
    Uite, de ex., reactia Oliviei Steer cand o tipa i-a aratat site-ul rawfoodsos: “Draga Alexandra, m-am bagat pe site-ul recomandat de tine. Am vazut o pustioaica de 23 de ani, cu o intelegere limitata (crudivora, cu mici exceptii, care mai nou maninca si carne), cu mult timp liber, care incearca sa intretina un blog facind uz de subiecte cu rezonanta.” Deci nici macar nu s-a obosit sa citeasca afirmatiile in care Campbell se contrazicea pe sine, sau isi contrazicea rezultatele propriilor studii, sau ca statisticile spun de fapt altceva… Si reactiile cititoarelor la disputa despre proteine: ade – Olivia, nu cred ca merita efortul.

  27. Ondine says:

    @Conquita: Ai dreptate, multa placa mucoida mai avem de mancat! :)) Daca tie iti place sa dai 120 lei pe ceva ce iti poti face tu cu manutele tale acasa pentru 15 lei ca sa elimini chestii care nu exista… Dap, noi suntem aia care nu fac nimic util in viata.

    @Insula indoielii: hehe, flatanta compartia! :P Da, ii citesc cu mare admiratie pe stimabilii SBM, si tocmai faptul ca stiu prin ce trec ei prin SUA pt. ca au curajul “sa se ia” de naturopatii woo-woo ma face sa fiu reticenta in a ataca ideile unor contemporani din tara. Pastram proportiile, desigur, dar nu stii niciodata. Oamenii astia de pe partea cealalta a baricadei chiar sunt foarte agresivi, si atitudinea lor nu vine decat sa confirme faptul ca miza lor nu este sanatatea, vindecarea sau stiinta adevarata, ci profitul financiar. Eu cu domnul Menci nu am nimic, ocazional zice si chestii pertinente, dar in momentul in care te-ai asociat cu placa mucoida… E cam compromisa situatia.
    Mi-ar placea un proiect de lege care sa ceara acestor produse si site-urilor care le promoveaza sa spuna clar ca afirmatiile lor bombastice nu sunt acceptate de comunitatea medicala.

  28. roxana says:

    Ondine, cred ca nu-i asa. Sunt destui care accepta atacul la persoana ca argument suprem, dar sunt cred eu si mai multi care chiar sunt deschisi spre informatie. Pana la urma nu scrii pentru ade sau pentru cei care oricum sunt in lumea lor, detinatori ai adevarurilor absolute si-a cailor exclusiv drepte. Eu zic ca targetul vostru e altul, sunt oamenii deschisi la minte, cei care mai au si dubii nu numai certitudini, care incearca sa gaseasca un echilibru in viata. Chiar daca par mai putini, eu cred ca de fapt aceste persoane sunt doar mai putin vocale, desi dupa parerea mea sunt majoritari. Deci da, zic ca merita sa impartasiti tot ce stiti si tot ce aflati.

  29. Ondine says:

    Multumesc pentru incurajari. Ai dreptate, si Vasile imi da aceleasi argumente. Dar ocazional ma descurajez destul de tare si am senzatia asta crunta ca ma lupt cu un fenomen imposibil de dominat. Si in aceste momente incerc sa-mi reamintesc ca, desi nu voi putea crea niciodata ceva de amploarea curentelor naturopate, chiar si pasii marunti pe care ii fac cu fiecare articol publicat sunt importanti, mai ales pentru cei care imi pot citi cu obiectivitate, fara prejudecati, rationamentele.

  30. NeneaAla says:

    Observ cat de mult seamana mecanismul cu un cult religios. Ti se spune ca ai ceva in neregula, total inventat de ei, care trebuie rezolvat prin metode inventate tot de ei. Unii vorbesc de pacate si rugaciune, altii de toxine si curatarea colonului.

  31. Claudiu says:

    ma bucur ca inca mai exista oameni cinstiti , bine crescuti si cu coloana vertebrala in aceasta tara. Pentru ca din pacate Romania se transforma intr-o tara a nevertebratelor cu un singur scop in viata: banul.

    Tot respectul,
    Claudiu

  32. Ondine says:

    Claudiu, cuvintele sunt cam mari pentru noi, dar iti multumesc. :) Ne-ar bucura sa ne citesti in continuare.

    NeneaAla, o observatie foarte pertinenta! :))

  33. animal00 says:

    noroc ca am citit la voi ca am sfori in fund. De la ale mi se trage lenea cronica?

  34. hippiemuslim says:

    Eu folosesc [produs] de ani de zile iar porcii mei sunt extrem de satisfacuti. Ce se mai bucura cand le iese placa mucoida.

  35. IOANA Sorina says:

    Fara sa doresc a face reclama mascata…[produs] este produsul care m-a facut sa ma simt extraordinar, nu am intentia de a intra in polemica cu nimeni, la mine a functionat teribil de bine dupa doua luni de cura sunt un alt om, nu mai am probleme cu diareea, am slabit, dorm mult mai bine, sunt mai joviala, dar cel mai important este ca am invatat sa imi apreciez mai mult corpul respectiv organismul, invatand ce esential este sa mananc sanatos si sa consum apa.Consider ca constientizarea faptului ca suntem ceea ce ne dorim sa fim este cea mai valabila eticheta care ne-o punem singuri.

  36. Miruna says:

    [produs] este jecmaneala pe fata!!! [alt produs] macar are un pret ceva mai acceptabil,dar are un gust oribil ce-i drept. Eu am cautat pe internet ingredientele si mi-am cumparat psylium fix cum ati zis si voi si am o punguta de 10 lei pe care o folosesc cu masura de mai bine de o luna zile… Bravo ptr articol!!

  37. Emilia says:

    Pe astia nu-i ameninta cu datul in judecata??
    Link

    Ia uitati… au folosit chiar denumirea inregistrata la OSIM. Ba mai mult ii defaimeaza si denigreaza spunand ca au incalcat legea, va dati seama? Sacrilegiu!!

  38. miira says:

    buna, am vazut acest site si as dori sa te intreb ce pare ai despre
    Ovaz Verde Pulbere Deep Green … m-ar tenta sa il folosesc

    multumesc anticipat

  39. laurbv says:

    @Emilia & co. , daca este adevarat ce scrie in siteul acela, am putea sa-i reclamam pe cei care vand [produs] in baza acelor legi?

  40. Ondine says:

    Laur, cred ca Emilia se referea la faptul ca si acei jurnalisti care au scris despre ajutatorul de colon ar trebui sa fie dati in judecata pt. ca au folosit numele marcii. In caz ca nu stiai, noi, autorii medicologia.info, am fost amenintati cu un proces in caz ca mai folosim numele [produs] in articolul nostru.

    In articolul DCNEWS se vorbeste de legile publicitatii pe TV, unde “organul abilitat” este CNA-ul – reclamei CH i-a fost interzisa difuzarea. Pe internet nu cred ca exista astfel de constrangeri legale.

  41. laurbv says:

    [produs] s-au facut de rusine cu acele amenintari!
    Vor da faliment daca vor recurge la procese!
    In multe locuri de pe internet se discuta despre ei… au ce cheltui in procese daca ii vor da in judecata pe toti!

  42. Xantilicious says:

    Felicitari pentru articol, oameni buni! Foarte bine documentat si pigulit si demonstrat!

  43. Elena Popa says:

    Ca placa mucoida e o invenție menita sa îmbogățească niște smecheri care știu sa exploateze nivelul cultural dovedit ca “temeinic” al populației din “cele mai democratice democrații” nu e nicio noutate. Necazul e însă ca, existând si la noi destui inteligenți care sa solicite produse de curățare a colonului, exigentele concurențiale determina producători romani serioși sa comita aberații similare. Rămâne la latitudinea romanului sa aleagă daca, alături de Valentine’s day si Halloween, dorește sa sărbătorească si Placa mucoida.

  44. eli says:

    argumentat , logic, bv!
    ,,,totusi, cum ramane cu emisiunea aceea-serial (scz, numai stiu cum se numeste, o blonda are un centru de tratament prin Turcia )si pacientii scot placa dupa clisma cu cafea?

  45. medic says:

    garantat pe acest site nu vom vedea vreodata esecuri ale medicilor alopati si nici pe cele ale medicamentelor.de asemenea,Ondine va nega cu vehementa ca majoritatea banilor pentru medicina bazata pe dovezi provin de la afaceristii din industria farmaceutica care au interese mari pentru orientarea rezultatelor.

  46. George says:

    Apreciez in primul rand faptul ca te-ai documentat. Ma uimeste si deranjeaza in aceeasi masura acest fenomen al produselor foarte scumpe ce iti sunt recomandate si bagate pe gat ca fiind mega-super-bune. Orice medic naturist de buna-credinta nu iti va recomanda niciodata produse “magice” si nici produse extrem de scumpe, din simplul motiv ca produsele “naturiste” provin din natura sau trec prin putine etape de prelucrare, deci nu presupun un cost de productie mare. Pretul reprezinta, pe langa prezentarea pe post de medicament minune, un semnal de alarma cu privire la adevaratele proprietati ale produsului. Sanatate tuturor! :)

  47. Ondine says:

    @George: Doua observatii foarte pertinente, multumim!

    @medic: Garantat ca nu ai inteles nimic din articolele mele si garantat nu voi avea niciodata argumente in fata unei asemenea atitudini. Limitele medicinei bazate pe dovezi sunt cunoscute, le-am mentionat chiar intr-un articol si intentionez sa dezbat aceste chestiuni pe larg. Conflictele de interese, fondurile insuficiente alocate cercetarii, tendinta de a finanta cu prioritate studii pentru care se poate anticipa un rezultat viabil, implicarea companiilor farmaceutice (nu condamnabila, in niciun caz, dar cu posibile discutii despre alterarea datelor si concluziilor)… sunt toate probleme cunoscute si asumate. Exista medici din aceeasi “tagma alopata” si antipseudostiinta care chiar scriu serios despre asta (citeste-l pe Ben Goldacre).

    Esecurile medicilor alopati pot avea multiple cauze si e foarte important sa se faca distinctia intre un act de malpraxis, de ex., (si aici cu mentiunea ca si medicul e totusi OM si nu masinarie infailibila) si limitele unor metode diagnostice sau de tratament. Problema cu cea mai mare parte din “medicii” alternativi e ca promit vindecari miraculoase, pe baza unor tratamente fara fundament stiintific vandute in general ca panacee fara riscuri sau efecte adverse. O situatie extrem de diferita fata de medicina conventionala care ataseaza fiecarui gest o statistica, un prognostic, riscuri asociate etc.

  48. Luke says:

    Ieri seară am văzut o emisiune foarte haioasă pe .. un canal TV cunoscut drept cârcotaş în general, nu şi în acest caz.
    Un nene umflat bine a încăput pe mâna unor oameni care doreau cu tot diandinsul să-l dezumfle, l-au pus pe bietul nenea să facă mişcare, la o dietă foarte plină de lucruri trecute prin blender, dar bineînţeles şi super-ve(n)deta emisiunii renumitul .. CH (e ok aşa?). Adevărul e că am auzit şi lucruri pe care le cunosc şi eu că sunt corecte, legate de alimentaţie echilibrată, de mişcare, de schimbări mai ales mentale pe care nenea trebuia să le facă. Dar ce a fost distractiv, a fost că după o perioadă (n-am prins de la început emisiunea, chiar nu ştiu cât) nenea chiar slăbise vreo 18 kile şi lumea în juru-i îl felicita şi-l pupa, iar el… era încă dublu decât normal! Dar emisiunea se gătă dintr-o dată, cu concluzii foarte bine vandabile, însă cu omul nostru încă aflat ÎN PROCES!
    Pentru că aici e vorba de un proces în toată regula, nu e vorba doar de o dietă, de un produs sau de mişcare!! E un proces important legat mai ales de schimbări esenţiale a stilului de viaţă! Iar un om care are de slăbit zeci de kg, trebuie ajutat (nu e nimic ruşinos în a fi ajutat) să parcurgă acest proces care, pe lângă scăderea în greutate, include şi o menţinere a greutăţii optime pe o durată măcar cât a fost scăderea, asta pentru ca schimbările făcute în alimentaţie şi stil de viaţă, să devină funcţionale.
    Eu zic că aici s-a reformulat ideea cu “detoxifierea colonului” într-una de tipul “minunea care te slăbeşte”. Poate că fibrele alea, inul şi ce mai conţine acel produs să sprijine într-o oarecare măsură slăbirea, dar era doar o infimă parte a procesului întreg. Ce spui Odine?.. Urmează o reformulare a întregii campanii de publicitate, alte gogoşi pentru alţi curioşi?

  49. Anonim says:

    am citit si eu ce ati tot scris voi aici, si partial, dau dreptate autorului articolului, in sensul ca, intr-adevar nu vad motivul pt. a cheltui o caruta de bani pe un produs publicizat, cand poti cumpara cu bani de nimic cateva din ingrdientele ce apar acolo. Dar, exemplul meu, eu mananc destul de sanatos, mananc numai acasa, nu consum decat grasimi “bune”, nu mananc fast-food, dulciuri putine, fructe si legume multe, dar totusi, dupa 6 luni de la un tratament contra helicobacter pylori, eu nu reusesc sa elimin tot ceea ce mananc-rezultat- ma simt umflata, m-am ingrasat 3 kg, si am mereu impresia ca toata mancarea e in mine, cu toate ca mananc destul de putin. Acum mai veniti si mai spuneti-mi ca nu am nevoie de un ajutor din partea unor tarate, care nu vad cum mi-ar putea face rau, daca ele sunt recomandate de : medici, nutritionisti, etc., si mai ales cand, evident ma ajuta foarte bine! Anual fac o cura de 6 saptamani de argila in fiecare dimineata, cu o saptamana de pauza in mijloc, si ma simt extraordinar de bine dupa, scaunul nemodificandu-se deloc. Eu nu vreau sa elimin placi mucoide inventate, ci sa reglez tranzitul intenstinal, avand in vedere ca am incercat variantele “soft” de genul ceaiurilor si iaurturilor si mentionez ca au fost…ca apa sfintita, nici n-ajuta, nici nu strica. Si trebuie tinut cont si de faptul ca acesta este pentru mine o problema noua, dupa trtament incoace, eu inainte nu am avut probleme niciodata cu tranzitul intestinal….si trebuie sa-i vin in ajutor intr-un fel, pentru ca nu stiu voi cum sunteti, dar eu daca nu elimin bine tot ceea ce mananc, ma simt ca naiba!

  50. Ondine says:

    Luke, am ratat emisiunea din pacate, nu prea sunt la curent cu mondenitatile TV. Probabil se incearca o resurectie publicitara, cine stie? Atitudinea lor fata noi/media/consumatori a fost o lectie urata, sper sa se termine cat mai repede toata tevatura.

    @Anonim, nu prea inteleg unde ne contrazicem. Unde am zis noi ca nu sunt bune de nimic taratele de psyllium/semintele de in etc.? Sanatate multa!

  51. Volkov says:

    Nu vreau sa fac polemica cu nimeni aici. Eu sunt vegetarian de peste 20 de ani si am inceput sa iau un astfel de produs de curatire intestinala acum 5 ani (este unul care nu se gaseste de vanzare in Plafar sau farmacii ci doar pe net, in Romania cel putin). Beneficiile au fost atat de evidente pentru mine incat l-am luat practic fara intrerupere, zi de zi, de atunci si pana astazi.
    Ce n-am incercat, lucru pe care il voi face in urma acestui articol, este sa-mi prepar eu un astfel de produs din elementele componenete si sa compar rezultatele vs. diferenta de pret

  52. Alexandra says:

    Buna ziua! Ma numesc Alexandra , am 33 de ani si de cand ma stiu am avut un tranzit mai lent.
    Pentru ca nu mai iesisem afara de cateva zile am zis sa-mi fac o clista, cum fac de obicei.
    Am eliminat ceva(mi-e si jena sa vb), dar ..in fine; la cateva ore m-au luat durerile acute de abdomen, de 2 zile sunt in situatia asta,nu am mancat nimic, pentru ca ma simteam foarte plina, nu am putut dormi decat in reprize.
    Astazi , am mers la urgente (cred ca toata lumea stie cum este mersul la urgente)
    M-au diagnosticat cu ocluzie partiala… datorita faptului ca am eliminat atat gaze cat si materii in fiecare zi, recunosc, cu putina clisma.
    Mi-am facut rediografie si mi-a spus ca trebuie sa ma tratez.
    Deoarece, inclusiv algocalminul pe care mi l-a pus in perfuzie, a trebuit sa il cumpere prietena mea de la farmacie, am spus ca ma tratez acasa.
    Intre timp a venit Domnul Piedone cu o mica problema de sanatate si toti doctorii s-au dus ca pupin——ii*.
    Doctora care m-a preluat, mi-a pus perfuzia si a uitat de mine.
    Noroc ca a venit chirurgul.
    I-am zis ca daca este posibil, fac tratament acasa, refuz internarea.
    Sunt de acord doar daca necesita operatie.
    Mi-a dat ok-ul, si mi-a spus ca imi scrie reteta medicamentoasa plus o dieta cu luchide.
    Numai ca s-a evaporat si chirurgul…
    A venit o alta doamna care m-a intrebat daca m-a vazut cineva, i-am spus toata povestea, s–a dus mi-a scris o reteta pe baza de no-spa si debridat.
    De dieta, nu mi-a pomenit nimic.
    Va rog din suflet, cateva stafuri de dieta si tratament acasa , am dureri ingrozitoare…
    Va multumesc daca ma puteti ajuta!

  53. Alexandra says:

    ps: scuze pentru greseli; v-am spus, nu prea am dormit zilele astea din cauza durerilor:(((((((((((((((((((((((((

  54. Ondine says:

    Alexandra, eu nu iti pot da sfaturi de la distanta. Daca durerile persista/se inrautatesc, nu sta acasa. Iti poti face o programare la un medic gastroenterolog macar. Medic cu care va trebui sa discuti si problema acuta, dar si despre tulburarile de tranzit pe care le aveai inainte de episod. Sunt sigura ca vei gasi impreuna cu un medic bun alternative la clisma de rutina pentru combaterea constipatiei!

    Iti sugerez sa urmezi tratamentul prescris de dna. dr., No-spa si Debridat ar trebui sa iti fie de mare ajutor.

    In ceea ce priveste dieta temporara, ideea de baza ar fi sa consumi mancaruri care se digera usor si care nu lasa “reziduuri” (resturi nedigerate), adica trebuie sa eviti alimentele foarte bogate in fibre. Daca ti-a fost recomandata o dieta lichidiana, aplici principiul anterior si te asiguri ca nu consumi decat alimente in stare lichida. Alimentele permise ar fi: sucuri de fructe/legume fara pulpa (suc de mere, grapefruit etc., sau de alte feluri, strecurate), limonada, supe crema, supe simple strecurate, lapte (daca il tolerezi si nu iti accentueaza crampele/disconfortul abdominal), iaurt simplu (sau cu arome, dar fara bucati intregi de fructe, fara nuci, seminte, fibre etc.), budinca, ceai, cafea (indulcite cu miere sau zahar), bauturi nutritive, de tip sportiv, gen Gatorade. Mai multe informatii poti citi aici: http://www.hamiltonhealthsciences.ca/documents/Patient%20Education/BowelObstructionFoodChoices-trh.pdf

    Multa sanatate!

  55. Elena B says:

    Buna ziua,
    Am o nelamurire legata de aceasta placa mucoidala: Am nascut de curand (in urma cu 5 luni), iar dupa nastere am avut probleme cu hemoroizii, pe care nu le-am resimtit in timpul nasterii, in principal datorita faptului ca ultimele 2 luni le-am petrecut in pat, avand risc de nastere prematura). Am tratat problema cu un unguent prescris de dr. ginecolog cu care am nascut si acum nu ma mai deranjeaza nimic. Insa, in aceasta dimineata, am observat ca am eliminat ceva care seamana foarte mult cu pozele pe care le-ati postat cu placa mucoidala. Mentionez ca alaptez si nu urmez niciun tratament medical, singurul lucru pe care il fac pt a reveni la greutatea corporala anterioara sarcinii este masajul insotit de sedintele de aerobic. Intrebarea mea este daca e normal acest lucru si ce ar trebui sa fac in continuare.
    Cu stima,
    Elena B.

  56. Porfira Gheorge says:

    In primul rand felicitarile mele pentru faptul ca incerci sa ajuti oamenii prin articolele tale. T e rog sa citesti articolul scris de cei de pe Antitepari.ro si denumit ” Gogoasa colonhelp se dezumfla” si vei vedea cine sunt cei ce profita de naivitatea oamenilor si in ce fel o fac. Sunt uimita si eu sa vad cum niste personaje dubioase fara studii de specialitate fac din colonhelp un tratament anticancer si nu numai de slabit cum se crede. Iar cei cu minte ingusta viseaza la minuni. Iti multumesc inca odata pentru informatii. Bine ca nu am cumparat !

  57. corina says:

    În legătură cu produsul de detoxifiere pentru care Mencinicopschi a facut atata reclamă şi care mai sus a fost subiectul unor comentarii mai vechi, de acum un an, vreau sa spun că e o porcărie (scuze de vorba asta, dar vreau să exprim clar pentru oricine ceea ce cred). Am cumparat mai an un borcan din acela şi am plâns după bani!
    Am zis că e minunea lumii şi că mă scapă de problema modului în care mâncam (pe fugă şi mai mult seara). Nu a fost aşa. Deşi am respectat modul de administrare, nu mă scotea “afară” mai mult decât puteam şi singură. Nu am avut niciun beneficiu.Tot acolo am ajuns: să fiu atentă când şi ce mănânc şi să beau apă atât cât îmi trebuie.

  58. corina says:

    Eu am reusit sa obtin rezultate bune in detoxifierea organismului cu Untoxin. Untoxin e un produs naturist!

  59. Bogdan says:

    Pe ce perioada ai facut cura si m-ar mai interesa daca ai avut efecte secundare? Am dat si eu de produsul asta pe internet si m-ar interesa sa-l cumpar. Faptul ca e facut din plante si ca nu provoaca efecte adverse s-ar putea sa ma convinga sa incerc si eu o cutie.
    Numai bine!

  60. gogu vasile says:

    Cand au vazut ca romanii nu mai vor sa fie tepuiti s.au gandit sa mearga sa.i prosteasca ceva mai neoficial pe nemti.Banuiesc ca or fi mai destepti decat am fost noi romanii.Au platit si un cunoscut ziar nemtean sa le faca ceva propaganda la judet. (
    mesagerul mincinos).Sarlatanii nu se schimba adopta doar o alta tehnica de a prost omul.Desteapta-te romane!

  61. Roadevin Clementina says:

    Felicitări pt acest articol care este intradevar f adevărat . Păcat ca nu toată lumea citește sa se informeze … Ne lăsăm pacaliti si mintiti de atâtea reclame ..

  62. Daniel Fabian says:

    Ai dreptare vasilica.r colonhelp ucide…te ajuta sa mori mai repede. Verisoara mea stie mai bine ca de la colonhelp si liverhelp a ajuns la spitalul de urgenta.A facut stop cardiac si a fost la un pas de moarte.Daca asculta de medicul de familie nu ajungea acolo, ea ii ceruse parerea si el a zis sa nu ia asa ceva. Probabil ca mai sunt si altii in situatia ei.

  63. marius a. says:

    colnhelp NU ajuta, colonhelp TE poate UCIDE! Aveti grija pe ce dati banii! Voi munciti cistit dar ei nu muncesc, va inseala increderea.Cititi articolele Gogoasa colonhelp se dezumfla” si “Colonhelp a pierdut razboiul pentru limitarea dreptului la opinie” aparut in ziarul Financiarul si Antitepari.ro, cat si excelentul documentar “Colonhelp nu ajuta dar goleste portofelul” de pe Insula indoielii si va veti convinge.

  64. catalina laza says:

    Aveti dreptate cu articolul acesta! Mancati oameni buni prune uscate sunt ieftine si au efect sigur. Colonhelp este un produs nociv. Va poate ucide nu e atestat medical. Iar placa mucoida exista doarvin creierul incult al celor ca au inventat-o sau a celor ce se lasa prostiti de hotii si sarlatanii acestia. Nu consumati!

  65. TANTA says:

    n u exista placa mucoida mai cititi si voi ce scriu chirurgii care lucreaza pe colon in special, nu exista asa ceva, daca s-ar forma asa ceva ar insemna ca colonul din spatele placii sa se necrozeze.

  66. jarnea says:

    http://www.despreboli.ro/gastroenterologie-bucuresti/2012/placa-mucoida-placa-dentara-placa-eliminati-le-urgent-nu-tolerati-placarea-4429/
    aici dr. Ditoiu chirurg la sp Fundeni ne explica de ce nu poate exista placa in colon si ca daca curatam colonul dam de draku.

  67. AlexandruG says:

    Buna ziua. Va rog sa imi spuneti daca in cura de slabire pot/ajuta sa consum aceste tarate de psyllium (am cumparat de a Sanovita ‘Fibre tranzit’ care contin asa ceva alaturi de tarate ovaz, seminte in etc.).
    As dori sa stiu daca le pot consuma cu un iaurt in loc de mic dejun si daca asta se poate face zilnic/daca exista anumite restrictii (in afara celor afisate aici) si daca trebuie deci sa le intrerup un timp etc.
    Mentionez ca ma ingras rapid daca nu tin constant dieta…
    Va sunt recunoscator pentru raspuns.

  68. delia says:

    este excelent articolul ma bucur ca cineva l-a scris, din aceeasi gama sunt multe produse pe piata , pe care cineva neavizat il cumpara si se imbolnaveste, probabil ca asta este si ideea si ma refer nu numai la aceste produse .

  69. lara says:

    Avarii au aparut cu produse noi si mincinoase. Menci e la puscarie. Sunt luati in vizor de DNA. Vor avea nevoie acolo de curatator de colon. Faliment rapid retardatilor si analfabetilor.

  70. Cristina says:

    Si totusi, dupa ce am facut un CT scan mi s-a spus ca sunt constipata, colonul meu este plin, desi am scaun zilnic, desi mananc doar vegetale (majoritatea crude), peste (somon si ton), iaurt si oua de prepelita, beau 3 litri de apa pe zi plus sucuri de legume (aprox.1,5L), iau si seminte de in macinate dupa sfaturile unui bun medic gastroenterolog (3lg/zi)…
    Exista o explicatie logica pentru asta? Sau o solutie?

  71. Cristina says:

    Catalina Laza, pe mine nici prunele uscate nu m-au ajutat…

  72. Cristina says:

    Domnisoara sau doamna Ioana Spirescu, din cate stiu eu, sunt multi medici pusi la zid din cauza ca ies la rampa si explica realitatea crunta, ca ei nu invata in facultate cum sa vindece, ci doar cum sa trateze simptomele cu medicamente, nici macar nu-i intereseaza cauzele reale ale bolilor, ci doar efectele si…sa faca bani! Cazuri extreme sunt cele ale cardiologului data afara din spital pentru ca a inteles ca in majoritatea cazurilor, cei operati pe inima nu traiesc foarte mult si ca solutia reala este imbunatatirea stilului de viata, iar Dr.Hamer care vindeca de ani de zile cu psihologie bolnavi de cancer a fost exilat…
    Dar…vorba unui alt medic renumit “sanatatea nu aduce profit”.
    Interesant ca nici macar medicii specializati pe diabet si boli de nutritie nu invata in facultate despre nutritie, ci doar cum sa dea medicamente (chiar daca nici un diabetic nu s-a vindecat cu celebrele medicamente).
    Iar daca in facultatea de medicina nu se studiaza nutritia, ce sperante sunt ca vreodata sa se studieze ca de fapt starea psihica e si mai importanta decat alimentatia si ca de fapt toate bolile au cauze metafizice…
    Insa unii oameni au incredere oarba in cei cu halate albe si chiar daca iau de ani de zile medicamente cu sacosa, ei vad ca nu se vindeca, dar…continua…
    Deci…cei care trag sforile si-au atins scopul…
    Scuze daca am deranjat pe cineva, nu o luati personal, sper sa nu se supere nimeni…

  73. radion paula says:

    Buna …Foarte interesanta dar si logica este toata detalierea Dvs.,cine are urechi sa auda si cine nu crede ……..inseamna ca nu a suferit destul….lasati-i sa sufere si sa se informeze suficient…..Va multumesc pentru postarea Dvs…va dorescmulta SANATATE!!!…..avem nevoie de informatii sincere si pretioase ,stiam acest lucru dar Dvs., mi-ati confirmat ce am banuit…..Cu respect deosebit,Radion Timisoara.

  74. radion paula says:

    Nu apelati la controverse dragi cititori….e inutil ptr ca in relatarea respectiva reese clar mesajul….faceti schimbari in alimentatia de zi cu zi…..si…. ca PRETUL ptr curatitorul intestinal….este exorbitant…….puteti consuma inul cu celelelte ingrediente la un pret de 15-20 de ron asta e esentialul ….ptr placa daca aveti dubii puteti sa credeti ca o aveti. ….sau nu!!!…aceeasi cu aceleasi multumiri,Radion

  1. 17/08/2012

    […] chiar au primit amenințări suplimentare pentru că au făcut o postare mai detaliată și mai inteligentă decât ce am scris […]

  2. 18/12/2012

    […] că acestea ar fi false, ci pentru că această postare, următoarea publicată și cea de pe Medicologia.info arată publicului adevărul despre aceste produse. Puteți afla detalii suplimentare citind aceste […]

  3. 18/12/2012

    […] multe detalii urât mirositoare aici şi aici. Irosește și cu […]

  4. 20/12/2012

    […] si Vaccinurilor Preiau un articol medical, clar, precis si bine structurat de pe site-ul medicologia.info[1]: “Placa mucoidă nu există! Când avem în faţă o reclamă, e bine să fim circumspecţi. […]

  5. 08/01/2013

    […] că acestea ar fi false, ci pentru că această postare, următoarea publicată și cea de pe Medicologia.info arată publicului adevărul despre aceste produse. Puteți afla detalii suplimentare citind aceste […]

  6. 09/10/2013

    […] sprijinul afirmaţiilor sale, bloggerul face trimitere la un text de specialitate – “Placa mucoidă – cum ne «detoxifiem» de ceva ce nu există cu ajutorul curăţitorilo…, în care se spune, printre altele, că “Suntem bombardaţi de publicitate agresivă în […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *